Aften

Sommige mensen worden regelmatig geplaagd door pijnlijke zweertjes in de mond. Deze zweertjes worden aften genoemd en komen zowel bij jongeren als bij volwassenen voor. 

Wat zijn aften?

Aften zijn blaasjes of zweertjes in de mond met een doorsnede van drie tot vier millimeter. Het zijn grijswitte of dikke gele plekjes met een rode ontstoken rand. Aften verschijnen aan de binnenkant van de lippen, wangen of onder de tong. Ze bezorgen een stekende pijn tijdens het eten van zuur of heet voedsel. Sommige mensen voelen een afte van te voren aankomen. Ze herkennen het pijnlijke gevoel wat erbij hoort. Soms ziet ook het mondslijmvlies rood.

Praktijk sfeerbeeld

Mogelijke oorzaken aften

De exacte oorzaak van het ontstaan van aften is niet helemaal duidelijk. Het is wel bekend dat aften geen blijvende gezondheidsschade aanrichten. Ook zijn er een aantal mogelijke oorzaken aan te wijzen:

  • Per ongeluk op de wang bijten tijdens het kauwen
  • Hard poetsen
  • Een niet goed passend gebit of scherpe tanden die tegen de wang aankomen
  • Slechte mondhygiëne
  • Een besmetting met een virus of bacterie
  • Aandoeningen waardoor de mond gevoeliger wordt voor infecties
  • Reactie op bepaalde medicijnen 

Praktijk sfeerbeeld

Afspraak maken?

Wilt u een afspraak maken of patiënt worden bij Samenwerkende Tandartsen Schiedam? Geef aan of u een nieuwe of bestaande patiënt bent:

Spoeddienst

Bij acute pijn of bloedingen tijdens de openingstijden van onze praktijk belt u gewoon het praktijknummer. Buiten onze reguliere openingstijden, op feestdagen en in het weekend kunt u voor alle pijnklachten en/of spoedgevallen welke niet kunnen wachten tot de volgende werkdag contact opnemen met onze spoeddienst via telefoonnummer 085 - 1051760.

Praktijkinformatie

Openingstijden

Open
maandag07:00 - 20:30
dinsdag07:00 - 20:30
woensdag07:00 - 17:00
donderdag08:00 - 17:00
vrijdag07:00 - 15:00
zaterdagGesloten
zondagGesloten

* Tijdens feestdagen kunnen tijden afwijken.

De route naar onze praktijk

Karel Doormanweg 9C
Schiedam 3115JD
Route

Patiëntervaringen

2469 reviews · ⭐ 8.8 gemiddeld

Ik ben goed geholpen

Ik blijf het een min punt vinden dat er maar 1 afspraakdag is.

Snel en vakkundig begeleid.

Netjes en vriendelijk

Super bedankt voor de fijne behandeling

Perfect dank u wel

Neem rustig de tijd

Deskundig en vriendelijk

perfect

deskundig, professioneel, en vriendelijk

Serieus en menselijk

Zij luisteren naar je wensen. Geven advies. En gaan nauwkeurig te werk

Het is een modern tandartsen praktijk, met attent en beleeft medewerkers.

Ik kreeg ieder keer goed informatie over mogelijkheden van mijn gebit. De situatie van mijn gebied lijk mij best ingewikkeld. Ik ervaar de hoge deskundigheid van tandartsen en assistent. Praktijk is goed bereikbaar met openbaar vervoer en zijn ook voldoende parkeerplaatsen. Een klein opmerking: soms is ruim tijd tussen de vervolg afspraak. met vriendklik groet, Agnesa Fekec

Uitstekend

Zeer positief

Professioneel en toch vriendelijk

Professioneel en toch vriendelijk

Wordt fijn geholpen

Ik wordt vriendelijk geholpen en alles wordt duidelijk uitgelegd.

Goed geholpen

Moet wel wennen aan de prijzen in vergelijking met mijn vorige tandarts die inmiddels met pensioen is gegaan.

Super tevreden!

Zij is erg zorgzaam; voordat ze iets doet, legt ze het stap voor stap uit. Op deze manier heb ik minder spanning. Ik zie door haar instructies ook duidelijk verschil bij mijn tanden.

Fijne en deskundige praktijk!

Vriendelijke en deskundige praktijk, dit geldt voor alle medewerkers. Aanbeveling van mijn kant zijn de behandelstoelen. De stoelen zonder armleuningen zijn bepaald geen pretje om de behandeling(en) te ondergaan wat betreft comfort.

Ik ben fantastisch behandeld

Heel goed

Snelle informatie en ze maken tijd

Altijd vriendelijke ontvangst, en optijd behandeling.

Top

Top super aardig personen.

Gewoon goed.

Altijd gezellig en een fijne behandeling.

Snel en professioneel

snel en professioneel

Fijn geholpen

Ben behoorlijk zenuwachtig als ik kom , maar echt op mijn gemak gesteld.

Zeer tevreden

Ik ben erg dankbaar voor de zorg van de tandarts en het hele team van Samenwerkende Tandartsen Schiedam. Er werd echt naar mij geluisterd en dankzij hun inzet gaat het veel beter met mijn gezondheid. Bedankt voor jullie geduld en professionele hulp!

Snel terecht kunnen bij klacht

Goede uitleg. Weet haar naam niet meer.

prettig en deskundig

vriendelijk met goede uitleg

Goede nazorg

Een jaar na de goede behandeling van een wortelkanaalbehandeling een goede nazorg gehad....